søndag den 2. juni 2013

Besøg på Olivia Brasserie

Tirsdag d. 28. maj 2013 var jeg sammen med en veninde på Olivia for at spise aftensmad sammen. Olivia har for mig altid stået som en rigtig god cafe, her i Odense. Vi har rigtig mange caféer, men desværre kan de færreste af dem prale af at være gode. Mange af dem har et alt for stort menukort og kvaliteten er simpelthen for ringe. Så Olivia blev det.

Vi valgte begge en 3 retters menu. Begge ville have "Varmrøget laks fra egen rygeovn, ramsløgsemulision, peberod og crumble."

 Laksen var rigtig lækker. Brødet blev serveret i en lille papirspose, en sjov lille ting.

Til hoveret valgte jeg en 220 g. ribeyesteak, med håndskårne fritter og bearnaise sauce. Bøffen var rigtig lækker, varm og mør. Desværre var pomfritterne stadig rå :(

Min veninde fik "Den sorte gryde, langtidsbraisseret med inspiration fra det klassiske franske køkken" Hertil fok hun småkartofler. Desværre var hendes kartofler også rå indeni. 

 Til dessert valgte vi begge den klassiske "Gateau marcel med passions frugtsorbet og chokopynt" Til at starte med, overvejede vi om kages stadig var frossen i bunden. Men det var den ikke, den var bare voldsom sej og klæg på samme tid. Faktisk var desserten en skuffende oplevelse. :( Dog var sorbeten rigtig god, tilpas sur og havde sikkert stået rigtig godt til en god klassisk Gateau marcel.

Alt i alt havde vi et godt besøg, hoved elementerne i hovedretterne var rigtig gode. Dog kunne det være en fordel lige at tjekke om gæsterne er tilfredse. Ingen af de ellers mange tjenere kom forbi vores bord under maden. 

Alligevel kommer jeg helt sikkert igen. En rigtig god café, hvor jeg har været mange gange og det er kun denne gang jeg har oplevet rå kartofler.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar