torsdag den 27. juni 2013

Igangværende projekter...

Klimaanlægget er ved at være færdig, eller det er færdig og indtil videre er det skøøøønt. Der er et dejligt indeklima og vi er sluppet for de irriterende blæsere på badeværelserne. Jeg har HADET dem lige fra starten. De satte igang lige så snart man tændte lyset, jeg var træt af dem larm, for det synes jeg det var.

Nu har manden taget dem fra og vi kører udelukkende på klimaanlægget. Det er fugtstyrret, så det regulerer sig selv og der er INGEN larm. Vi har fået monteret lyddæmpere, men jeg tænkte; ja, ja, den er god med jer. JEG skal nok kunne høre det. I går da anlægget kørte for første gang sagde jeg da også til manden, jeg kan høre det brummer. Vi måtte lige tjekke om det var det, men det var fandme køleskabet. Det er så lækkert at vi ikke har larm fra det, det var vi lidt nervøse for.

Det er ret skønt at vi nu kan lufte ud, selv om vi ikke er hjemme, det klarer anlægget :) og om vinteren kan vi lufte ud uden varmetab. Glæder mig til at se om man kan se det på varmeregningen :)

Jeg kan virkelig kun give de bedste anbefalinger med på vejen til http://www.comfortventilation.dk/ Der er ellers langt mellem håndværkere der er ordentlige. Her fik vi både en der overholdt alle aftaler, var høflig, ryddede op efter sig og har lavet et godt stykke arbejde til en fair pris. Allan fra Comfortventilation har virkelig knoklet, det må jeg sige. Jeg var faktisk ved at falde ned af stolen da han fredag (eftermiddag endda) kom og spurgte om vi ville have noget imod at han arbejdede lørdag også? og nej da, alle parter var interesseret i at det blev færdig. Så han kom som aftalt ved en 10-11 tiden lørdag formiddag og knoklede en 5-6 timer. Skønt at der er nogen der kan vende alle fordommene.

Vi skal også have efterisoleret, det kommer http://hotpaper.dk/ og gør. Vi skal have 200 millimeter ekstra på, for rørerene må ikke fryse til, så det skal bare klares inden vinter. Mere om det når det sker.

Ellers har jeg prøvet at lave spand-kartofler i år. Man kan stadig nå at lave nogen, hvis man lige har nogen spirrede kartofler eller læggekartofler i overskud.

Det er meget nemt, En spand hvori der borres 3 huller 1-2 cm fra bunden, 10 cm god jord, 3 lægge-kartofler og så fyld op med jord. Vand jævnligt, hvis nødvendigt. Kan spises når de blomstrer/afblomstrer. 

Ellers har barnet fået et legehus. Vores søde naboer var ved at smide deres aflagt ud, istedet blev det så båret over i vores have :)


Vi har malet det og lagt nyt tag på. Sternbrædderne og vindueskanten mangler at blive malet hvid og så skal der bund på og det skal på plads. Så NU må det gerne snart stoppe med at regne.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar