fredag den 21. juni 2013

Hjemmelavede træstammer

Da jeg lavede fødselsdagskager for to uger siden, skar jeg enderne af kagerne for at gøre kanterne skarpe. Enderne kom jeg i fryseren, fordi jeg gerne ville prøve at lave træstammer. Det blev så i dag jeg fik dem lavet, jeg har nemlig haft en dejlig fridag i dag :)



Grunden til at det blev træstammer, var fordi jeg havde: kagerester, marcipanrester og chokolade.

Jeg brugte:

Kagerester fra fryseren
Nutella
Mørk rom
Marcipan
Chokolade

Kageresterne kom jeg i min Kitchen aid med ballonpiskeris og kørte det i et par minutter. Så kom jeg en lille sjat rom i og så en spiseskefuld nutella og kørte igen. Det krævede så lige lidt mere rom og en spiseskefuld nutella mere. Men jeg har prøvet før at det blev for vådt og så er det ikke til at redde.

Jeg rullede marcipanen tyndt ud og rullede kagemassen ud i passende størrelse. Rullede marcipanen tyndt om kagemassen og skar ud i passende størrelser og kom på køl. Da de havde sat sig efter en times tid dyppede jeg enderne i smeltet chokolade.

En lille tilføjelse: her efter vi har spist træstammerne, vil jeg anbefale at man bruger en god mørk chokolade til at dyppe enderne. Det bitre chokolade er en god modspiller til det søde og det bløde. Eller bliver det nemt lidt vammelt, efter min mening.

2 kommentarer:

  1. De ser godt nok lækre ud - dem må jeg prøve! Kig forbi min blog :) KH Kathrine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kathrine

      Jeg kigger gerne forbi din blog, faktisk har jeg været der før. Den er rigtig hyggelig.

      Mht. træstammerne, så vil jeg anbefale en mørk chokolade, 65% måske, til træstammerne. Ellers bliver det nemt formeget, efter min mening.

      Ha det dejligt :)

      Slet