onsdag den 9. juli 2014

Tips og tricks nr. 12 - Pesto


En sød pige der hedder Sea lavede en gang en helt fantastisk pesto til et bryllup jeg var til. Jeg måtte vide hvad hun gjorde. Så her kommer hendes fif.

Hun brugte saltmandler, istedet for pinjekerner. Ikke nok med at smager bedere, mandler er også sundere end pinjekerner.

Jeg plejer at lave min pesto på slump. Lige sådan med mine saltmandler. Men her er hvad jeg gør.

Saltmandler:
En god håndfuld mandler ristes let på panden, en lille spsk salt kommes på og 1-2 dl vand. Rør runde så salten opløses i vandet og langsomt koges vandet væk. Mandlerne hældes på en bageplade og tørres i ovnen på 100 grader i 20 - 30 min. Mandlerne skal være kolde før de bruges til pesto.

Pesto:
En håndfuld saltmandler, 2 fed hvidløg, en håndfuld basilikumblade, en håndfuld revet parmesanost og olivenolie kommes i en beholder og blendes godt med stavblenderen. Krydder med peber og evt. salt.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar