torsdag den 11. juli 2013

Vanilje sirup

Lige hjemvendt fra ferie, derfor har der været ret så stille. Der var virkelig ringe net, der hvor vi var. Puha man er alligevel ret afhængig af det der net, jeg cravede nyheder, facebook osv. Men nu er vi tilbage og der er fuld gang i projekterne.

Jeg har siden igår haft noget kaffe til at trække i køleskabet, så jeg i dag kunne få iskaffe. Jeg har tidligere skrevet lidt om iskaffe i det her indlæg http://strawberryonion.blogspot.dk/2013/06/iskaffe-som-pa-cafe.html
I min iskaffe elsker jeg vanilje sirup, faktisk elsker jeg vanilje og bruger det over alt hvor jeg kan komme afsted med det. Jeg har tidligere skrevet et indlæg om vanilje, her http://strawberryonion.blogspot.dk/2012/11/vanilje.html

Til min sirup brugte jeg 3 vaniljestænger, 150 g. sukker og en slat vand. Kog op, køl af og så på flaske. Voila og der er vanilje sirup. Meget nemt og smager drøn godt. Jeg plejer at lade en vaniljestang komme med i den flaske jeg opbevarer siruppen i, så det lige kan få lov at trække liiiidt længere :)


2 kommentarer:

  1. Måske jeg skulle prøve den der iskaffe, bare for at få lov til at smage siruppen :) (drikker overhovedet ikke kaffe…)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sååå lækkert.. Jeg kender også en del der ikke drikker kaffe, men de kan godt lide iskaffe :D Ellers kan den jo bruges til pandekager osv.

      Slet