søndag den 14. juli 2013

Salat i krukke og køkkenhave

Vi overtog huset sidste sommer og da vi overtog huset var der ingen køkkenhave. Vi kunne godt tænke os at have bare en lille smule køkkenhave, sådan en overskuelig størrelse der bare indeholdt noget af det vi bedst kan lide. Det er også sjovt for barnet, kaldet Bøllen, at se ting blive plantet og vokse op. Så tidligere gik vi igang med at anlægge et bed i vores knap så kønne baggård. Jeg drømmer om at ændre den baggård til en rigtig hyggelig gårhave med tiden.

Her er lidt billeder af hvordan vi anlagde haven.


Der blev kørt 1 tons plantejord på.


Der blev plantet 18 jordbærplanter, en række gulerødder, 2 rækker løg og en masse ærter.

Til næste år skal vi have flere jordbær, for 18 rækker giver ikke et jævnt, stort udbytte. Ikke nok til at vi løbende kan få en portion jordbær.

Jeg valgte at plante salat i krukke, da vi ikke ville kunne nå at spise en hel række på en gang. Jeg smider løbende frø i, så der hele tiden kommer frisk salat. Det kan virkelig anbefales. Jeg har købt to forskellige sorter, som jeg har blandet. 


Mens vi har været på ferie har min krukketomat virkelig lidt i varmen. Så den fik lige en gang førstehjælp i går. Der er masser af tomater på, så det skal nok gå.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar