lørdag den 17. november 2012

Vanilje

Jeg har netop fået 1 kg. Vanilje ind ad døren. Jeg plejer at bestille hos http://www.vanillamart.co.uk/ som er ret billige og har fri fragt. Det er ikke kæmpe store fede vaniljestænger, men fine det er de. Stængerne har samme størrelse som dem vi kan købe i supermarkedet og smagen er rigtig god. Jeg plejer at bestille madagaskar premium gourmet stænger og er aldrig blevet skuffet. Normalt har jeg stængerne 4 dage efter jeg har bestilt dem.
Jeg pakkede alle stængerne i poser af 10 stk. da der  var en masse der skulle have nogen med denne gang. Jeg kan så nu fortælle at der går ca. 280 vaniljestænger til 1 kg. :-)
Imens jeg opdelte vaniljestænger lavede jeg en dej til gulerodsboller. Bollerne er lavet på slump, men udgangspunktet er 5 dl vand, 1 pk gær, en håndfuld solsikkekerner og 4 revne gulerødder. Så kom jeg bare lidt forskellig mel i, til dejen havde den rette konsistens.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar