mandag den 13. oktober 2014

Pandekage muffins

Det er egentlig lidt misvisende at jeg kalder dem det, for de minder om en blanding mellem vandbakkelser og pandekager. Men hyggelige, og utrolig nemme, det er de.



200 g mel
knsp salt
2,5 dl mælk
1 knsp bagepulver
3 æg
2 tsk vaniljesukker
1 spsk smør

Bland alle de tørre ingridienser og tilsæt mælk, æg og smør. Piskes godt igennem, til det er en luftig masse.

Massen fordeles i muffinsforme og bager i ca 10 - 15 min i en 250 grader varm ovn. Herefter skrues ned til 175 grader og de bages i ca 20 min. men hold øje med dem og tjek om de er færdige før.

Jeg bagte dem i mini muffinsforme og afkortede bagetiden. Jeg skruede ned da de begyndte at få farve i kanten.

Jeg vil snart prøve at eksperimentere med opskriften. Måske komme marcipan eller et stykke chokolade ned i, inden bagning. Det er bestemt en opskrift med muligheder :D

Vi serverede dem drysset med florsukker og så med chokolade sauce til.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar