søndag den 19. oktober 2014

Haven blev lige tryllet lidt om


Da vi overtog huset var der et stort bed med nogle rigtig flotte hortensia, men de fik ikke nok lys og er blevet nogle lange ranglede nogen. Jeg har længe leget med tanken om at flytte dem og i efterårsferien kom mine forældre forbi. Min mor tog Billen og Bøllen. Manden, min far og jeg tog arbejdshandskerne på og gik i haven.


Her kan man se bedet før, med de store hortensia der fylder og er ranglede. Nu ser bedet sådan ud.



De fleste hortensia blev flyttet til et mere solfyldt bed, der før var fyldt med høstanemoner og kristtjørn. Kristtjørnen blev fjernet og høstanemonerne er flyttet, så håber vi de overlever. De skal ellers flyttes om foråret. Men det vigtigste var de gamle hortensia og de skal flyttes nu.






Vi har også plantet to vin, en blå og en grøn. Så håber vi de med tiden vil give en masse lækre druer.

Under stenene er der lagt filt. Bedet er på et stykke vi ikke kommer så tit, så hvis vi kan undgå for meget ukrudt, så er det et plus.


Der var mange hortensia i bedet, så nogen af dem er flyttet til et andet sted i haven, her kan man se hvor ranglet de er. Jeg forudser mange år med beskæring inden de bliver nogle flotte kugler, fyldt med blomster.


Den gamle kristtjørn har lige sneget sig med på billedet :p



Ingen kommentarer:

Send en kommentar