tirsdag den 28. oktober 2014

Blomkålsris

Jeg er ikke så tosset med ris og pasta, selvom det ofte er på menuen herhjemme. Det er mest drengene der gerne vil ha det, så jeg laver det gerne. Men jeg vil hellere noget andet, noget mere smag og bid, det er mere mig.

Så havde jeg hørt om de her blomkålsris og det måtte vi da prøve. Ikke nok med at blomkål jo smager godt, så er det også p.... sundt og især i forhold til ris.


Jeg lavede dem sådan her:

Et stort blomkålshoved rives på det grove rivejern, så det ligner ris. Herefter lynsteges det på en pande eller i en tykbundet gryde. Du kan stege det i lige det din samvittighed tillader ;)

Jeg kom lidt karry, salt og peber ved. Blomkål og karry er rigtig godt sammen. 

Jeg serverede det til kogt hamburgerryg og kogte ærter, dertil smørsauce.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar