torsdag den 5. februar 2015

Hjemmelavet müsli


Jeg spiser hver morgen skyr med müsli, men jeg har længe haft en anstrengende forhold til den müsli man køber. Jeg har prøvet alle sammen, eller det føles ihvertfald sådan. Enten er der chokolade i, eller tørret frugt, ellers så koster den en formue. Så jeg besluttede mig for at kaste mig over projektet selv. Jeg brugte:

2 dl mandler
2 dl hasselnødder
1 dl kokos
1 dl rørsukker
1 dl hvid hvede, alm hvedemel eller fuldkornshvedemel kan også bruges
3 spsk honning
1/2 dl kogende vand
3 dl havregryn
2 dl ruggryn

Tænd ovnen på 175 grader

Alle de tørre ingredienser blandes sammen i en skål. Honningen opløses i det kogende vand og hældes over de tørre ingredienser. Rør rundt til det hele er godt blandet. Fordel på en bageplade beklædt med bagepapir. Bages i ovnen i 10 - 20 min, alt afhængig af hvor bagt du vil have det. Rør rundt en eller to gange undervejs. Jeg bager min müsli i ca. 15 min.

Du kan komme lige det i du vil og også nøjes med at komme alm havregryn i, lav din egen favorit musli. Det er SÅ nemt og lækkert.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar