tirsdag den 3. februar 2015

Dengang vi købte noget i ILVA vol. 2

Jeg lavede for noget tid siden et indlæg om et køb vi havde foretaget i ILVA som du kan læse her. Indlægget blev lynhurtigt læst af rigtig mange og flere valgte at sende mig mails med deres lignende oplevelser. Det var egentlig ingen trøst at andre også havde oplevet elendig kundeservice i ILVA, faktisk blev jeg ret rystet over omfanget og over deres manglende evne til at rette op på deres service niveau og direkte vildledning af kunder når det kommer til købeloven og retten til at reklamere.

Men ja, der gik jo ikke længe fra mit indlæg om ILVAs meget kiksede kunderservice, eller rettere mangel på samme, landede på bloggen til jeg fik en opringning fra lederen af ILVA Odense. Hun var ikke glad og der var ikke grænser for alle de tiltag der nu skulle ske. Hun ville sættes ind i alle klagesager og der skulle være morgenmøder med briefing osv. Vi havde egentlig en fornuftig samtale, hvor jeg fortalte lidt mere om min oplevelse og hun kom med forklaringer og fortalte om nye tiltag.

ILVA ville meget gerne give kompensation, for det var jo under al kritik, det der var sket. Vi bliver enige om en kompensation, bestående af 2 stole af den slags vi allerede havde købt. Hun sagde at de ville komme i uge 52, og grinende tilføjede hun at jeg jo ikke måtte blive sur hvis de først kom i uge 1. Hun ville hænge en seddel op på sit kontor, så hun var sikker på at der ville blive fulgt op og at der ville blive ringet når stolene var der.

Vi nåede uge 52 og som mange nok vil gætte, så nåede vi også uge 1..... og 2... oooooog uge 3, jeg hørte INTET. Hvad gør man så??? Altså griner man så bare? eller hvad? Nå, men efter et par dage blev vi enige om at sende en mail til ILVA:

"Hej Ilva

Jeg blev ringet op sidste år, I ville gerne give mig kompensation for min utroligt dårlig oplevelse. Jeg 
blev lovet to stole til mit spisebord. De ville komme i uge 52 og som der blev sagt spøgefuldt i telefonen "nu må du ikke blive sur hvis de først kommer i uge 1"

Jeg har intet hørt fra jer, igen. Hvad er udsigten til stolene?

Venlig hilsen

Camilla"

Svaret var:

"Hej Camilla

Beklager du ikke har fået besked L

Dine stole er ankommet og klar til afhentning

Med venlig hilsen"

Men afsted med os og hente stolene, jeg havde taget min far med så han kunne hente stolene på lageret og jeg kunne underholde Bøllen imens.

Jeg aftalte med kundeservice at varene skulle tjekkes inden vi tog dem med hjem, orkede ikke flere reklamationer. Men det tydede på at lageret ikke på nogen måde var informeret om at der var tale om kompensation og at det var aftalen med kundeservice. Lageret vil have at vi skriver under på, at hvis varene pakkes op, så er det på egen risiko. Min far nægter at skrive under, før varene er tjekket. Hvilket viste sig at være meget fornuftigt, for da lagermanden tager fat i stolen går den fra hinanden. Jeg var nok eksploderet hvis jeg havde oplevet det hjemme, jeg ville slet ikke kunne overskue det en gang til.

Det lykkedes så lagermanden at finde en anden stol, godt nok er der lim der skal slibes af osv, men vi overlever. Men det havde nu klædt ILVA lige at tjekke om de nu var i orden, inden vi afhentede dem. 

Så nu, lige knap et år efter vi bestilte varene i ILVA Odense, kan vi se handlen som afsluttet.... og sikke en afslutning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar