søndag den 10. marts 2013

Cupcake med overraskelse

Disse cupcakes er sjove, rigtig festlige og ikke svære at lave.



Der bliver til 12 cupcakes.

Først lavede jeg en farvet mandelbund.

2 æg, der deles i blommer og hvider
60 g sukker
25 g mel
25 g mandelmel
8 g kartoffelmel
1/2 tsk bagepulver
1/2 dl mælk

Hviderne piskes stive i en skål for sig. Blommer og sukker piskes hvidt og luftigt. Rød pastafarve, eller ønsket farves røres i. Mandelmel røres i æggeblomme massen. Mel, kartoffelmel og bagepulver sigtes i og røres sammen. Mælken tilsættes. De stive hvider vendes forsigtigt i massen. Bages i en lille form.

Når bunden er færdig, kan man med en udstikker lave den ønskede facon. Jeg brugte et hjerte.


Til selve cupcaken brugte jeg denne opskrift:


Tænd ovnen på 180 grader.


165 g mel

1 tsk bagepulver
220 g sukker
30 g kakaopulver
2 æg
1,7 dl mælk
125 g. smør, smeltet

Æg og sukker piskes hvidt og luftigt. Mel, bagepulver og kakaopulver sigtes i en skål. Mælk og smeltet smør tilsættes under omrøring.


En lille smule dej kommes i bunden af hver muffin form. Et hjerte (eller hvad i nu har stukket ud) kommes ned i formen og der hældes dej over. Det er vigtigt at hjertet kommer helt ned til bunden, ellers kan det flyde ovenpå, når kagerne bages. Bages i 15 - 18 min.


Som frosting har jeg brugt en pakke smør (RIGTIG SMØR) og 1 pakke Philadelphia, saften fra en lime og sukker til jeg synes det var tilpas. Jeg kan godt lide at frostingen er til den syrlige side, det giver et godt spil til den søde kage.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar