torsdag den 2. april 2015

Det hårde job at teste desserter...

Den anden nat drømte jeg en dessert... Ja, det er ikke engang løgn, det lyder total tosset, men det skete altså. Det måtte jo være et tegn, så mig i køkkenet og så ellers igang med at eksperimentere.

Det er simpelthen så lækkert at der endelig er ved er være så meget ro på, at jeg har energien og overskuddet til at eksperimentere igen. Det har jeg savnet.

Den dessert jeg drømte var en slags Raffaello dessert, i ved, de der kugler rullet i kokos. Den søde, syndige smag vil jeg prøve at trylle om til en dessert. Det fører mig dog også andre veje, så vi må se hvad det ender med.



Her er det ladyfingers, kokosskum, hakkede smuttede mandler og hvid chokolade ganche. Meeen det var ikke helt rigtigt. Har også prøvet med andet end ladyfingers, men det duede slet ikke. Det blev simpelthen for blødt. Hvis man vil bruge en sukker biscuit, så tror jeg man skal gøre sådan at man bruger den som ske. Det kan også være jeg kaster mig ud i det på et tidspunkt, men lige nu holder jeg på de der ladyfingers.

Der er to andre tests i køleskabet. En med mandelmel og kokosmælk og en med granatæble og hvis ganache. Det bliver spændende og se om de er gode i morgen, jeg glæder mig ihvertfald til at smage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar